Brugse ombudsman verhuist

Op donderdag en vrijdag 30 en 31 maart 2017 verhuist de dienst Ombudsman van de Stad Brugge naar zijn nieuwe kantoren in de Hoogstraat 9 in Brugge. Het kantoor in de Braambergstraat 15 wordt verkocht. Vanaf maandag 3 april 2017 zal de dienst de burgers ontvangen op zijn nieuwe adres.

In Hoogstraat 9 zijn ook diensten van het OCMW en enkele stadsdiensten gevestigd, maar het spreekt vanzelf dat de ombudsman zijn onafhankelijkheid behoudt. In een apart deel van het gebouw beschikt de dienst over vijf ruimten op het gelijkvloers: het onthaal waar burgers met klachten worden ontvangen, een kantoor voor de ombudsman, een kantoor voor zijn twee medewerkers, een vergaderruimte en een archiefruimte. De kantoren bevinden zich aan de straatzijde. De toegang gebeurt via de algemene ingang, maar wie de dienst Ombudsman wil bezoeken, kan binnen meteen rechts afslaan, zonder zich te hoeven aanmelden.

De dienst Ombudsman blijft tweedelijnsklachten behandelen over de Brugse stadsdiensten, het OCMW, de lokale Politie, de intercommunales (IVBO, Farys, Eandis, enz.) en de concessiehouders (Interparking, enz.). Zijn bemiddeling is gratis.